WIELKA KAMPANIA ŻYCIA – AVON KONTRA RAK PIERSI
Celem Wielkiej Kampanii Życia – Avon Kontra Rak Piersi jest walka z chorobą, która dotyka co 16-stą kobietę w Polsce i jest najczęściej występującym nowotworem u kobiet. Całkowite jej pokonanie jest możliwe – jednak najważniejszym elementem skutecznego leczenia jest wczesne wykrycie zmian w piersi. Wciąż wiele kobiet bagatelizuje działania profilaktyczne i badania lub zwyczajnie nie wie na czym one polegają.
Misją kampanii jest ofiarowanie im szansy na przeżycie – nauczenie podstaw samobadania i propagowanie systematycznych badań kontrolnych. Rak piersi wykryty we wczesnym etapie jest wyleczalny w 95%. Wykryty w późnym stadium, kilkukrotnie zmniejsza szansę na przeżycie.
Firma Avon chce zmienić te statystyki i spowodować, żeby kobiety, które odkryły zmiany w piersi, natychmiast zgłaszały się do lekarza, dając sobie szansę na przeżycie. Kampania „Avon kontra Rak Piersi” zdobywa środki na tę profilaktykę poprzez sprzedaż własnych produktów oznaczonych różową wstążeczką. Podczas prelekcji uczennice miały okazję zapoznać się z podstawowymi zasadami zachowania zdrowia (odpowiednia dieta, ruch, unikanie nałogów, kontrolowanie wagi ciała) oraz uświadomić sobie znaczenie regularnych badań.
Drugim mniej znanym „dzieckiem” firmy Avon jest kampania Avon kontra Przemoc, oznaczony niebieską wstążeczką. Działania podejmowane w ramach tej kampanii budują świadomość istnienia problemu, edukacji w zakresie rozpoznania symptomów oraz możliwości pomocy osobom doświadczającym przemocy. Pokazują i uświadamiają, że walka z tym zjawiskiem jest konieczna. Wszelkie formy zachowania, które poniżają, naruszają godność i powodują cierpienie nie powinny być przemilczane, a przemoc nie może być tematem tabu.
Uczniowie klas pierwszych wzięli udział w obu prelekcjach, które przeprowadziła Pani Marlena Kupisz – Dąbrowska menadżer firmy Avon. Młodzież otrzymała materiały edukacyjno – informacyjne. Na zakończenie spotkania Pani Marlena wylosowała uczniów, którzy otrzymali upominki od firmy Avon.