Bezpieczna Szkoła – Bezpieczny Uczeń Mój przyjaciel jest inwalidą – jak kształtować postawy akceptujące niepełnosprawność?
We wszystkich klasach naszej szkoły zostały przeprowadzone konwersatoria w ramach zajęć z wychowawcą, które zostały wzbogacone o prezentację stanowiącą wstęp do dyskusji i wypracowanych przez młodzież wniosków. Celem zajęć było kształtowanie pozytywnej akceptującej postawy wobec osób niepełnosprawnych. Uczniowie zostali zapoznani z różnymi rodzajami niepełnosprawności oraz podjęli próbę zdefiniowania pojęć: stereotyp, uprzedzenia, dyskryminacja.
Młodzież przyznała, że zdaje sobie sprawę, że używane często w rozmowach rówieśniczych określenia typu: idiota, debil, kaleka, inwalida mają znaczenie pejoratywne, są niesprawiedliwe i godzą w godność człowieka. W trakcie zajęć zostały podjęte próby określenia zasad komunikacji z osobami niepełnosprawnymi. Uczniowie zrozumieli potrzebę niesienia pomocy osobom z różnymi rodzajami niepełnosprawności oraz przejawiania empatii wobec takich osób.