Logo
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH
w Białobrzegach
The replica rolex Day-Date watches would have provided Jaime with a lot of information in a compact package, which would have matched with the majority of his wardrobe, and would have been a keen indicator of the kind of king that he would have surely liked to have been had he not met his demise last episode.

WYCIECZKA TURYSYCZNO – GASTRONOMICZNA NA POMORZE

5 czerwca 2015

W ramach projektu "Specjalizacja zawodowa – sukcesem  na rynku pracy" w dniach 26-31 maja 2015 wybrani uczniowie klas gastronomicznych „wędrowali” szlakiem największych zabytków Pomorza. Każdego dnia poznawaliśmy najciekawsze miejsca Trójmiasta: Gdańsk- Długie Pobrzeże, ul. Mariacka, Kościół Mariacki, ul. Piwna, Targ Węglowy, Długi Targ, Fontanna Neptuna, Złota Kamienica.

W drugim dniu braliśmy udział w największych na pomorzu Targach Gastronomicznych – GASTRO-EXPO. Braliśmy udział w imprezach targowych – BALTPIEK pokazach piekarniczych, cukiernictwa i lodziarstwa, POLFISH – międzynarodowym wystawom przetwórstwa i produktów rybnych oraz MLECZNEJ REWII – targów mleczarstwa. Imprezom towarzyszyły liczne szkolenia w których odpowiednie grupy uczniów wzięły udział i tak byliśmy na warsztatach: „Nowoczesne techniki podawania potraw”, „Profesjonalnie wyszkolony kucharz – źródłem sukcesu restauracji”. Oraz wzięliśmy udział w ciekawych wykładach prowadzonych przez mistrzów  kuchni – Krzysztofa  Szulborskiego i Mariusza Gachewicza na temat: ”Jak tworzyć potrawy i dania  pro- natur w ekskluzywnych lokalach” i  „ Jak przygotować się na rozmowę z przyszłym pracodawcą?”. Oglądaliśmy konkursy kulinarne, cukiernicze i baristyczne, którym pikanterii dodawał prowadzący je showman Krzysztof Skiba. Objedzeni przysmakami, z certyfikatami po szkoleniach stawaliśmy do zdjęć ze znanymi szefami pomorskiej gastronomii.

Po gastronomii przyszedł czas na sport – zwiedzanie nowoczesnego stadionu PGE Arena, gdzie czekała na nas niespodzianka – gokarty i  paintball. A później szatnie futbolistów i loże VIP-ów. Pod koniec dnia powtórka z historii – zaciekawiła wszystkich historia naszych bohaterów  z  Westerplatte.

Kolejnego dnia uczestniczyliśmy w koncercie organowym w Katedrze Oliwskiej.

Spacerowaliśmy po molo w Sopocie. W Gdyni weszliśmy na okręty „Dar Pomorza” i „Błyskawica” oraz oglądaliśmy podwodny świat Bałtyku w Akwarium Morskim.

W drodze do domu zahaczyliśmy o Toruń, gdzie mogliśmy własnoręcznie wyrabiać pierniki.

Odwiedziliśmy kuchnię w restauracji „U kucharzy” prowadzoną od lat przez rodzinę Gesslerów zobaczyliśmy pracę profesjonalistów i zjedliśmy  pyszny obiad podany przez wykwalifikowanych kelnerów.

Bardzo dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do organizacji ciekawego wyjazdu.

Uczniowie klas gastronomicznych.

sekretariat@zspbialobrzegi.edu.pl
www.zspbialobrzegi.edu.pl
ZOBACZ
Copyright © 2021 Zespół Szkół Ponadpodstawowych w Białobrzegach. Wszystkie prawa zastrzeżone.