Avon kontra Rak Piersi i Przemoc – kampanie profilaktyczno – edukacyjne
W dniu 26 listopada br. uczennice z klasy I B, I TEI, I TLp i I TŻI wzięły udział w spotkaniu z Panią Marleną Kupisz – Dąbrowską, które dotyczyło dwóch kampanii przeprowadzanych przez firmę Avon. Pierwsza to kampania profilaktyczna Avon kontra Rak Piersi, której symbolem jest różowa wstążeczka. Celem tej akcji jest szerzenie wiedzy na temat profilaktyki raka piersi oraz uświadamianie kobietom, że wcześnie wykryta choroba jest wyleczalna i może uratować życie.
Działania podejmowane w ramach kampanii uświadamiają, że nowotwór piersi nie jest wyrokiem, a jedynym i najskuteczniejszym sposobem na wczesne wykrycie i efektywne zapobieganie rozwojowi choroby jest regularne wykonywanie badań profilaktycznych. Avon kontra rak piersi jest najważniejszym strategicznie projektem prowadzonym przez Avon na świecie
Druga, mało jeszcze znana kampania tej firmy, to AVON kontra Przemoc. Jest to projekt społeczno – edukacyjny, oznaczony niebieską wstążeczką. Działania podejmowane w ramach tej inicjatywy w pierwszej kolejności budują świadomość istnienia problemu, edukacji w zakresie rozpoznania symptomów oraz możliwości pomocy osobom doświadczającym przemocy. Celem akcji jest głośny
i wyraźny sprzeciw wobec przemocy oraz wszelkich jej przejawów. Kampania pokazuje i uświadamia społeczeństwu, że walka z tym zjawiskiem jest konieczna. Wszelkie formy zachowania, które poniżają, naruszają godność i powodują cierpienie nie powinny być przemilczane, a przemoc nie może być tematem tabu.
Uczennice z zainteresowaniem uczestniczyły w zajęciach i otrzymały materiały edukacyjno – informacyjne. Na zakończenie spotkania Pani Marlena wylosowała osiem uczennic, którym wręczyła kosmetyki firmy Avon.