Spotkanie z Rzecznikiem Praw Konsumenta
Co zrobić, gdy produkt nie jest zgodny z umową? Jakie towary podlegają gwarancji? Na te i inne pytania odpowiedzi udzieliła p. Maria Walasik – Rzecznik Praw Konsumenta w Starostwie Powiatowym w Białobrzegach podczas spotkania w dniu 12.03.2014r. W spotkaniu tym uczestniczyła klasa IV TEI, pod opieką p. Irminy Traczyk.
Uczniowie zapoznani zostali z systemem ochrony konkurencji i konsumentów w Polsce i wynikającymi z tego zadaniami Rzecznika Praw Konsumentów. Udziela on zainteresowanym bezpłatnych porad i informacji prawnych w zakresie ochrony interesów konsumentów, występuje w imieniu i na rzecz konsumentów do przedsiębiorców w w/w sprawach, wstępuje do toczącego się postępowania w sprawach dotyczących ochrony konsumenta oraz składa wnioski w sprawie stanowienia i zmiany prawa miejscowego.
Spotkanie to odbyło się w ramach realizacji tematu „Organizacja ochrony konkurencji i konsumentów” z przedmiotu ekonomika.