#jestnaswiecej – Ogólnopolska Kampania przeciwko Hejtowi w sieci
Od października 2019 roku uczniowie 10 klas uczestniczyli w zajęciach Razem przeciwko hejtowi w sieci w ramach kampanii Fundacji Orange #jestnaswiecej prowadzonych przez psychologa szkolnego p.Edytę Wojdyr i pedagoga p.Magdę Wieczorek. Ambasadorami kampanii #jestnaswiecej są Tomson i Baron z zespołu Afromental. Partnerem kampanii jest Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę, a patronem honorowym Ministerstwo Cyfryzacji.
Hejt to obrażanie, znieważanie innych w Internecie, wyrażone głównie poprzez tekst, grafikę, film – treść nie musi być wulgarna, aby wyśmiać czy upokorzyć inną osobę, jednak pociąga za sobą szereg licznych konsekwencji. Hejterzy w sieci są bardzo głośni, ale badania wskazują, że wcale nie jest ich najwięcej, znacznie więcej jest pozytywnych internautów.
W trakcie zajęć uczniowie zostali wprowadzeni w tematykę hejtu w sieci, poznali sposoby radzenia sobie z nim oraz zasady stosowania konstruktywnej krytyki. Zachęcano młodzież do przeciwstawiania się temu zjawisku. Podkreślano, że aby zamanifestować swój sprzeciw wobec hejtu należy reagować na hejt, a można to zrobić m.in. korzystając z hashtagu #jestnaswiecej.
Symbolem kampanii jest pojedyncza pomarańczowa sznurówka, którą chętni uczestnicy zajęć wplatali sobie w obuwie w geście sprzeciwu wobec hejtu oraz w solidarności z ofiarami negatywnych zjawisk w Internecie. Uczniowie bardzo chętnie i aktywnie uczestniczyli w zajęciach deklarując postawę przeciwdziałania hejtowi w sieci.
Realizacji kampanii #jestnaswiecej jeszcze nie kończymy! Wkrótce odwiedzimy kolejne klasy i z pewnością będziemy kontynuowały akcje w przyszłym roku szkolnym.
Więcej informacji: https://jestnaswiecej.pl/