Logo
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH
w Białobrzegach
The replica rolex Day-Date watches would have provided Jaime with a lot of information in a compact package, which would have matched with the majority of his wardrobe, and would have been a keen indicator of the kind of king that he would have surely liked to have been had he not met his demise last episode.

Olá☀️😎, to znowu my 😀 🙋

29 marca 2022
Weekend był dla nas nie mniej pracowity niż cały tydzień, dwa dni pełne wrażeń 🥰

W sobotę odwiedziliśmy stolicę Portugalii 🇵🇹- piękną Lizbonę🏛
Mimo wczesnej pory wyjazdu (5:00) 🕒🌅 nie mieliśmy problemu z wstaniem i wyszykowaniem się na przygodę 😁 Odwiedziliśmy najważniejsze miejsca w malowniczej Lizbonie. Pierwsze nasze kroki skierowaliśmy do słynnej kawiarni Pastéis de Belém, gdzie produkuje się pyszne ciasteczka według tradycyjnej, oryginalnej i pilnie strzeżonej receptury, którą zna ponoć tylko kilka osób na świecie, no i oczywiście nasze Panie – Pani Ewa i Pani Małgosia😉 Zwiedziliśmy również Torre de Belèm🌊jedną z najważniejszych atrakcji turystycznych w Lizbonie, a przy okazji również  jeden z najcenniejszych zabytków całej Portugalii. Nie sposób wyobrazić sobie zwiedzanie Lizbony, bez zobaczenia słynnej Wieży Belem i Pomnika Odkrywców, który ma 52-metry wysokości i kształt karaweli – żaglowca. Najbardziej charakterystycznym elementem Pomnika Odkrywców są postacie wyjątkowych osobistości z czasu Wielkich Odkryć Geograficznych. Po obu stronach monumentu zobaczyliśmy figury władców, misjonarzy, nawigatorów i zdobywców nowych lądów.

Na koniec słonecznej soboty wybraliśmy się do najważniejszego sanktuarium maryjnego w Portugalii, oraz jednego z większych i ważniejszych w całej Europie – Fatimy⛪️, w którym trójce dzieci – Hiacyncie, Łucji i Franciszkowi objawiła się Matka Boska. Dowiedzieliśmy się wielu ciekawostek o tym miejscu, a także mieliśmy okazje kupić pamiątki związane z Fatimą.

Następnego dnia, w niedzielę, wypoczęci😴 i z nową energią 💪🏻wybraliśmy się do cudownej miejscowości – Porto. Zwiedziliśmy główny rynek, przeszliśmy mostem Ponte Luis🌉 na nabrzeże Ribeira by popłynąć 🛥w krótki rejs rzeką Duero🌊 Zjedliśmy pyszny lunch ☕️🍗oraz kupiliśmy wiele pamiątek🖼 Oczywiście, wycieczka do Porto nie byłaby zaliczona gdybyśmy nie zobaczyli stacji kolejowej Sao Bento – jednego z najpiękniejszych dworców kolejowych w całej Portugalii. Wszystko głównie za sprawą wspaniałych paneli wykonanych z płytek azulejos zdobiących wnętrze budynku stacji. Jest ich ponad 20 000, a przedstawiają one różne sceny związane z historią i życiem w Portugalii.

Mimo, iż stolica jest wizytówką Portugalii 🇵🇹 to jednak Porto, skradło serca naszej grupy. Nie bez powodu mówi się o Porto, że to jedno z najpiękniejszych miast Europy ❤️❤️ Zlokalizowane na wzgórzach, jest miejscem idealnym dla miłośników pięknych widoków. Niemal z każdego punktu rozciągają się wspaniałe panoramy. Skąpane w popołudniowym słońcu wywarły na nas niezapomniane wrażenia 😍 Mamy nadzieję, że kiedyś będziemy mieli szansę znowu tu przyjechać. Po wielu emocjach jakich doświadczyliśmy tego weekendu 🥰 wróciliśmy do Bragi, by nabrać energii na rozpoczęcie nowego tygodnia i nowych wyzwań 😁💛 ❤️❤️

BulgarianEnglishGermanHungarianMaltesePolishPortugueseUkrainian

sekretariat@zspbialobrzegi.edu.pl
www.zspbialobrzegi.edu.pl
ZOBACZ
Copyright © 2021 Zespół Szkół Ponadpodstawowych w Białobrzegach. Wszystkie prawa zastrzeżone.