Logo
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH
w Białobrzegach
The replica rolex Day-Date watches would have provided Jaime with a lot of information in a compact package, which would have matched with the majority of his wardrobe, and would have been a keen indicator of the kind of king that he would have surely liked to have been had he not met his demise last episode.

Wycieczka Kraków – Oświęcim w ramach programu „Poznaj Polskę”

23 maja 2022

W dniach 18-19 maja 2022 roku uczniowie z Zespołu Szkół Ponadpodstawowych im. Stanisława Staszica w Białobrzegach wzięli udział w wycieczce zrealizowanej w ramach programu „Poznaj Polskę”, dofinansowanego przez Ministra Edukacji i Nauki. W słoneczny poranek 18 maja 2022 roku 45 – osobowa grupa uczniów z klas: 3TIg i 3TŻHg, pod opieką nauczycielek: p. Katarzyny Kot, p. Kingi Telbuch i p. Joanny Piekarskiej udała się na dwudniową wycieczkę do Krakowa i Oświęcimia. W godzinach przedpołudniowych dotarliśmy na Powiśle w Krakowie, by następnie udać się, wraz z przewodnikiem na zwiedzanie siedziby królów polskich – Wawelu. Zwiedzając Katedrę Wawelską poznaliśmy historię Dzwonu Zygmunta, niektórzy pragnęli dotknąć serca dzwonu, by w myśl legendy spełniło się życzenie (dla wielu było to życzenie o promocji do następnej klasy), a następnie odwiedziliśmy groby zasłużonych Polaków znajdujące się w Katedrze Wawelskiej. Tego dnia poznaliśmy także historię Rynku Głównego, wysłuchaliśmy hejnału z wieży Bazyliki Mariackiej oraz cofnęliśmy się do średniowiecza, odwiedzając podziemia Rynku Głównego. Następnie udaliśmy się na słynny Kopiec Kościuszki. Ten intensywny, ale pełen wrażeń dzień zakończyliśmy kolacją i noclegiem w hotelu Fero Express na obrzeżach miasta.

Drugi dzień wyjazdu był równie emocjonujący. Po śniadaniu spotkaliśmy się z sympatyczną panią przewodnik (męska część grupy była szczególnie skupiona), by zwiedzić Collegium Novum, kościół Franciszkanów oraz okno papieskie, pod którym przypomnieliśmy sobie ważną dla Polaków postać Ojca Świętego Jana Pawła II.

Po zakupach pamiątek na krakowskim rynku, ruszyliśmy w drogę do najważniejszego punktu tej wyprawy – Muzeum Auschwitz – Birkenau. Wizyta w muzeum utworzonym w 1947 r. staraniem byłych więźniów KL Auschwitz, w celu zachowania „po wsze czasy” pozostałości po byłym niemieckim nazistowskim obozie koncentracyjnym i zagłady Auschwitz-Birkenau była dla każdego z nas osobistym przeżyciem i bez wątpienia cenną lekcją historii. Trudno uwierzyć, że: „Ludzie ludziom, zgotowali ten los”.

Do Białobrzegów wróciliśmy późnym wieczorem, pełni wrażeń i zintegrowani kolejny raz przekonaliśmy się, że podróże kształcą.

BulgarianEnglishGermanHungarianMaltesePolishPortugueseUkrainian

sekretariat@zspbialobrzegi.edu.pl
www.zspbialobrzegi.edu.pl
ZOBACZ
Copyright © 2021 Zespół Szkół Ponadpodstawowych w Białobrzegach. Wszystkie prawa zastrzeżone.