Logo
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH
w Białobrzegach
The replica rolex Day-Date watches would have provided Jaime with a lot of information in a compact package, which would have matched with the majority of his wardrobe, and would have been a keen indicator of the kind of king that he would have surely liked to have been had he not met his demise last episode.

Bom dia!

24 października 2022

Właśnie zakończył się nasz weekend w Portugalii.  Rozpoczęliśmy go w sobotę, wczesną pobudką o 4:00 rano, by o 5:30 wyjechać na wycieczkę do Lizbony. Podczas drogi pogoda nie rozpieszczała nas, padał mocny deszcz. Niektórych z nas “dopadł  nawet w autobusie”. Kiedy dojechaliśmy na miejsce wyszło słońce, wynagradzając naszą cierpliwość. Zaczęliśmy zwiedzanie od Katedry Najświętszej Maryi Panny, która zarazem jest najstarszym kościołem w Lizbonie. Później przeszliśmy do najsłynniejszej cukierni w Lizbonie, która wypieka znane na całym świecie  ciasteczka – Pastel de Nata. Po spróbowaniu tutejszych smakołyków doszliśmy do pomnika Odkrywców – monumentalnej  konstrukcji, która została zbudowana w 1940 roku na portugalską wystawę światową.

Następnie zwiedziliśmy wieżę  Torre de Belém, który jest jednym z bardziej rozpoznawalnych miejsc w Lizbonie. Dojeżdżając do centrum Lizbony mogliśmy oglądać piękne widoki stolicy Portugalii.

Następnie  pojechaliśmy do Fatimy, miejsca, w którym 13 maja 1917r. Matka Boża objawiła się trójce dzieci (Łucji, Franciszkowi i Hiacyncie). Każdy mógł zwiedzić Bazylikę Matki Bożej, Kaplicę Objawień, Kaplicę Najświętszego Sakramentu. Mogliśmy zakupić pamiątki dla najbliższych.

Około godziny 23.00 dojechaliśmy do naszych apartamentów, zmęczeni ale przepełnieni emocjami mogliśmy odpocząć.

W niedzielę  wybraliśmy się na wycieczkę do Porto. Na początku mogliśmy z okien autobusu podziwiać wzburzony ocean. Następnie przeszliśmy  uliczkami miasta docierając do Dworca kolejowego Sao Bento, jednego z najpiękniejszych dworców w Portugalii. Wnętrze przepełnione jest panelami wykonanymi z płytek azulejos . Przedstawiają one sceny związane z historią i życiem w Portugalii.

Następnie przeszliśmy przez most Ponte Dom Luis I na druga stronę miasta, gdzie oglądaliśmy cudne krajobrazy przepięknego Porto oraz zjedliśmy pyszny lunch. Po krótkim odpoczynku mogliśmy spacerować długim wybrzeżem rzeki Douro .

Zmęczeni ale radośni wróciliśmy do naszych apartamentów w Bradze, zastanawiając się co przyniesie kolejny tydzień.

Akredytacja Erasmusa

Technik Informatyk, technik logistyk i technik rachunkowości

BulgarianEnglishGermanHungarianMaltesePolishPortugueseUkrainian

sekretariat@zspbialobrzegi.edu.pl
www.zspbialobrzegi.edu.pl
ZOBACZ
Copyright © 2021 Zespół Szkół Ponadpodstawowych w Białobrzegach. Wszystkie prawa zastrzeżone.