Logo
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH
w Białobrzegach
The replica rolex Day-Date watches would have provided Jaime with a lot of information in a compact package, which would have matched with the majority of his wardrobe, and would have been a keen indicator of the kind of king that he would have surely liked to have been had he not met his demise last episode.

Wycieczka do Zakopanego

25 października 2022

W dniach 10-12 października grupa 50 uczniów naszej szkoły wraz z opiekunami postanowiła odpocząć od codzienności szkolnej, odreagować stres i poszukać lata w pięknych okolicznościach tatrzańskiej przyrody.

Pierwszy dzień wyprawy to podróż do miejsca noclegowego w Poroninie. Wyruszyliśmy o 8.00, by po około sześciu godzinach dotrzeć do ośrodka wypoczynkowego ,,Limba’’, w którym byliśmy zakwaterowani. Zostaliśmy przydzieleni do naszych pokoi, a następnie zjedliśmy pożywny obiad. Kolejnym celem tego dnia była Wielka Krokiew w Zakopanem, najstarsza i największa skocznia narciarska w Polsce. Zwieńczeniem pierwszego dnia wycieczki był pobyt w Zakopanem, gdzie odwiedziliśmy Krupówki, czyli serce tego miasta, ciągle tętniące życiem. Każdy mógł zrobić potrzebne zakupy, zaopatrzyć się w pamiątki dla bliskich czy zasmakować oscypka. Stąd wróciliśmy do Poronina, gdzie czekała na nas kolacja.

Wtorek, 11 października był dniem pełnym wrażeń. Zaraz po śniadaniu, wraz z przewodnikiem tatrzańskim, który poinstruował nas jak należy się zachowywać na terenie Tatrzańskiego Parku Narodowego wyruszyliśmy do Palenicy Białczańskiej, gdzie zakupiwszy bilety weszliśmy na szlak wiodący do naszego celu. Droga do Morskiego Oka prowadzi jedną z najpiękniejszych dolin Tatr. Wędrówka w jedną stronę zajmuje około 2,5 godziny, ale była to sama przyjemność. Po około 1-godzinnym marszu dotarliśmy do Wodogrzmotów Mickiewicza, wodospadu, któremu Towarzystwo Tatrzańskie w 1891 roku nadało imię Adama Mickiewicza  na pamiątkę sprowadzenia rok wcześniej prochów wieszcza na Wawel. Podziwialiśmy wspaniałą górską przyrodę i niesamowite krajobrazy. Przez ponad kolejną godzinę kontynuowaliśmy naszą wędrówkę, aż, przemierzywszy w sumie ok. 8 km, dotarliśmy do Morskiego Oka. Widok, który przed nami się rozpostarł wynagrodził nam trudy wędrówki: piękne jezioro o przejrzystej wodzie, otoczone lekko ośnieżonymi jeszcze górami. Tutaj nastąpiła przerwa na mały posiłek, który można było zakupić w Schronisku Morskie Oko. Po ok.    40-minutowym odpoczynku i krótkiej sesji zdjęciowej, wyruszyliśmy w drogę powrotną. Zmęczeni, ale dumni z siebie wróciliśmy do ośrodka. Po powrocie trudny dzień zrekompensował nam smaczny obiad, relaks w basenie a w godzinach wieczornych grill. Upieczone na nim kiełbaski po tak intensywnym dniu znikały w błyskawicznym tempie.

Środa, 12 października to ostatni dzień naszej wyprawy. Po śniadaniu i spakowaniu bagaży wyjechaliśmy w kierunku Krakowa. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Rynku Głównego, czyli  mocno bijącego serca dawnej stolicy Polski. Miejsce to powstało w II połowie XIII stulecia,a od kilku dziesięcioleci znajduje się na światowej liście UNESCO. W obrębie Rynku Głównego zobaczyliśmy m.in. ponad 800-letni Kościół Mariacki, z którego grany jest codziennie słynny hejnał, słynne renesansowe Sukiennice, gotycką wieżę ratuszową mającą 70 m oraz przepiękne krakowskie kamienice. Kolejnym punktem wycieczki była dawna siedziba polskich królów, słowem Wawel. Tam zobaczyliśmy słynną  wawelską Katedrę oraz miejsca gdzie sztuka, architektura i historia krzyżują się ze sobą na każdym kroku.

Wycieczka dostarczyła nam nie tylko wszechstronnej wiedzy, ale przede wszystkim wielu niezapomnianych wrażeń. Z nostalgią wspominamy już przeżyte przez nas przygody. Wszystkie założone punkty programu wycieczki zostały zrealizowane. Zmęczeni, ale zadowoleni, pełni miłych wspomnień wróciliśmy do domu.

Kierownik wycieczki: p. Michał Bęc

Opiekunowie: p. Kinga Gądek, p. Agnieszka Malczewska.

BulgarianEnglishGermanHungarianMaltesePolishPortugueseUkrainian

sekretariat@zspbialobrzegi.edu.pl
www.zspbialobrzegi.edu.pl
ZOBACZ
Copyright © 2021 Zespół Szkół Ponadpodstawowych w Białobrzegach. Wszystkie prawa zastrzeżone.