Logo
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH
w Białobrzegach
The replica rolex Day-Date watches would have provided Jaime with a lot of information in a compact package, which would have matched with the majority of his wardrobe, and would have been a keen indicator of the kind of king that he would have surely liked to have been had he not met his demise last episode.

Wycieczka po Trójmieście i rejs do Szwecji

5 listopada 2023

Naszą podróż rozpoczęliśmy od odwiedzenia Westerplatte, znanego jako miejsce wybuchu II wojny światowej. To ważne miejsce historyczne, gdzie zobaczyliśmy pomnik i muzeum oddające hołd bohaterom obrony Westerplatte. Kolejnym etapem na naszej trasie był Gdańsk, miasto bogate w historię i zabytki. Mogliśmy zwiedzić Stare Miasto, spacerując po Długim Targu, podziwiać ratusz, Wieżę Królewską i Fontannę Neptuna. Zatrzymaliśmy się też w Sopocie, mieście znanym z przepięknej plaży i molo. Spacerowaliśmy po Monte Cassino, czyli głównej ulicy miasta zwaną potocznie „Monciakiem”, gdzie znajdują się liczne kawiarnie, sklepy i restauracje oraz Krzywy Domek.

Po zwiedzeniu Sopotu udaliśmy się do Gdyni, jednego z najważniejszych portów morskich w Polsce. Zanim weszliśmy na pokład promu, odwiedziliśmy bulwar nadmorski, gdzie stoją zacumowane  okręt ORP Błyskawica oraz żaglowiec Dar Pomorza.

Po krótkiej odprawie znajdowaliśmy się już na pokładzie Estelli. O godzinie 21 odbiliśmy od nabrzeża portu w Gdyni. Z pokładu mogliśmy podziwiać nocą rozświetlony port oraz coraz bardziej oddalające się miasto. Prom oferował różne udogodnienia, takie jak restauracja, kino, więc mogliśmy spędzić miło czas podczas rejsu.

Po kilku godzinach rejsu dotarliśmy do portu w Karlskronie, malowniczo położonego szwedzkiego miasta. Karlskrona to miejsce o urokliwej architekturze, wiele budynków znalazło się na liście światowego dziedzictwa UNESCO. Jest to także baza marynarki wojennej Szwecji. W Karlskronie zwiedziliśmy między innymi Marinmuseum (Muzeum Marynarki Wojennej) oraz Björkholmen – ulicę z pięknymi budynkami z czasów XVIII wieku. W muzeum znajduje się okręt podwodny HMS Neptun z czasów zimnej wojny, do którego można było wejść (nawet peryskop działał).

Z Karlskrony udaliśmy się na wyspę Öland. Nasza podróż rozpoczęła się na lądzie stałym, gdzie w okolicach miasta Kalmar znajduje się początek Ölandsbron, czyli mostu olandzkiego, otwartego we wrześniu 1972 roku, po trwającej ponad cztery lata budowie (był on wtedy najdłuższym mostem w Europie). Most jest potężną konstrukcją, która ma około 6,1 km długości. Po przejechaniu mostu znaleźliśmy się na wyspie Öland. To obszar o pięknych krajobrazach. W drodze powrotnej zwiedziliśmy Klamar –  miasto położone na wschodnim wybrzeżu Szwecji. Starówka w Kalmarze to urokliwa dzielnica z kolorowymi domkami i urokliwymi uliczkami. Słynie również z pięknego zamku Kalmar Slott, który jest jednym z najważniejszych zabytków miasta. W XVI wieku, panowali tu królowie z dynastii Wazów. Po zakończeniu wizyty w Kalmarze wróciliśmy do Karlskrony, kontynuując podróż wzdłuż wybrzeża.

Następnie wróciliśmy na prom Ebba i rozpoczęliśmy rejs powrotny do Gdyni. Wytrwali mogli rankiem podziwiać Półwysep Helski oraz latarnię morską na Helu, która wskazywała swoim światłem drogę do Zatoki Gdańskiej. Po dobiciu do portu w Gdyni został nam jeszcze jeden punkt naszej wyprawy, a mianowicie zamek krzyżacki w Malborku.

Jest on jednym z największych i najważniejszych zamków gotyckich na świecie. Jest to atrakcja turystyczna o ogromnym znaczeniu kulturowym i historycznym, która przyciąga turystów z całego świata. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Zamku Wysokiego, który jest najbardziej charakterystyczną i imponującą częścią kompleksu. To właśnie tu znajduje się wielka Sala Kapituły, gdzie odbywały się ważne narady i uroczystości zakonne. W Zamku Średnim mieści się Muzeum Zamkowe, które prezentuje bogatą historię Malborka i zakonu krzyżackiego. Ostatnią częścią zwiedzania był Zamek Dolny, gdzie znajdują się m.in. kuchnie oraz piwnice zamku.

Wycieczka po Trójmieście i rejs do Szwecji to niezapomniane doświadczenie, które pozwoliło nam odkryć zarówno bogatą historię, południowego wybrzeża Szwecji, jak i uroki przyrody regionu Bałtyku.

BulgarianEnglishGermanHungarianMaltesePolishPortugueseUkrainian

sekretariat@zspbialobrzegi.edu.pl
www.zspbialobrzegi.edu.pl
ZOBACZ
Copyright © 2021 Zespół Szkół Ponadpodstawowych w Białobrzegach. Wszystkie prawa zastrzeżone.