OPIEKA PEDAGOGICZNO-PSYCHOLOGICZNA


mgr Agnieszka Malczewska- pedagog

 


mgr Alicja Reczko – pedagog

 


mgr Edyta Wojdyr – psycholog

 


 

Dni tygodnia

Agnieszka Malczewska

Alicja Reczko

Edyta Wojdyr

Poniedziałek

 

8.00 – 13.00 pedagog

8.35 – 9.35 rewalidacja

 

 

8.00 – 12.20 pedagog

10.30 – 11.30 rewalidacja

13.20 –15.00 pedagog

8.00-11.30 B

10.00 – 16.00

Wtorek

 

8.00 – 12.00 pedagog

13.00 – 16.00 pedagog 

13.20 – 14.20 rewalidacja

8.00 – 15.00

8.00 – 10.00 B

Środa

 

7.50 – 8.50 rewalidacja

8.50 -  12.50 pedagog

8.00 – 11.15 B

 

8.00 – 12.00 pedagog

 

 

10.00 – 13.10

14.10 – 16.00

12.25 – 13.25 rewalidacja

Czwartek

 

7.50 – 8.50 rewalidacja

9.00 – 12.30 pedagog

12.30 – 13.30 rewalidacja

13.30 – 14.00 pedagog

14.10 – 15.10 rewalidacja

15.10 – 16.10 rewalidacja

8.00 – 8.30 pedagog

8.30 – 9.30 rewalidacja

10.30 – 13.15 pedagog

13.15 – 14.15 rewalidacja

14.15 – 15.00 pedagog

15.00 – 16.00 rewalidacja

8.00 – 13.15 B

10.00 – 15.00

13.20 – 14.20 rewalidacja

Piątek

 

7.45 – 8.45 rewalidacja

8.50 – 9.50 rewalidacja

10.00 – 13.30 pedagog

13.30 – 14.30 rewalidacja

14.30 – 15.00 pedagog

8.00 – 12.00 pedagog

12.25 – 13.25 rewalidacja

 

 

8.00 – 12.00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zwróć się do pedagoga, gdy:

1.   Czujesz, że nikt Cię nie rozumie, jesteś samotny.
2.   Nie potrafisz porozumieć się z nauczycielem.
3.   Masz problemy rodzinne, znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej.
4.   Masz problem i nie wiesz jak go rozwiązać.
5.   Chcesz podzielić się swoją radością, sukcesem.
6.   Chciałbyś z kimś porozmawiać.
7.   Chciałbyś pomóc innym, nie wiesz w jaki sposób.
8.   Masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się podzielić.

Przyjdź także z każdą sprawą, z którą sam nie potrafisz sobie poradzić.

Formy pomocy psychologiczno – pedagogicznej

·   Zajęcia profilaktyczne

·    Porady dla uczniów,

·    Porady, konsultacje dla rodziców,

·     Porady i konsultacje dla nauczycieli.

·    Wspieranie rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych,

·     Podejmowanie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych.

Zadania pedagoga szkolnego wynikające
z Rozporządzenia   Ministra Edukacji Narodowej i Sportu
 z dnia 7 stycznia 2003 roku:

  • Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb uczniów
    oraz analizowanie przyczyn niepowodzeń szkolnych.
  • Określanie form i sposobów udzielania uczniom,
    w tym uczniom z wybitnymi uzdolnieniami, pomocy psychologiczno-pedagogicznej, odpowiednio do rozpoznanych potrzeb.
  • Organizowanie i udzielanie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, rodziców
    i nauczycieli.
  • Podejmowanie działań wychowawczych
    i profilaktycznych wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki, o których mowa w odrębnych fake rolex
    przepisach, w stosunku
    do uczniów, z udziałem rodziców i nauczycieli,
  • Wspieranie działań wychowawczych i opiekuńczych nauczycieli wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki, o których mowa w odrębnych przepisach,
  • Planowanie i koordynowanie zadań realizowanych przez szkołę na rzecz uczniów, rodziców i nauczycieli, w zakresie wyboru przez uczniów kierunku kształcenia i zawodu, w przypadku gdy w szkole nie jest zatrudniony doradca zawodowy,
  • Działanie na rzecz zorganizowania opieki i pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej
 i Sportu z dnia 7 stycznia 2003 roku, polega
w szczególności na:

  • Diagnozowaniu środowiska ucznia,
  • Rozpoznawaniu potencjalnych możliwości oraz indywidualnych potrzeb ucznia
    i umożliwianiu ich zaspokojenia,
  • Rozpoznawaniu przyczyn trudności w nauce
    i niepowodzeń szkolnych,
  • Wspieraniu ucznia z wybitnymi uzdolnieniami,
  • Organizowaniu różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
  • Podejmowaniu działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki,
  • Prowadzeniu edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia wśród uczniów, nauczycieli i rodziców,
  • Wspieraniu uczniów metodami aktywnymi,
    w dokonywaniu wyboru kierunku dalszego kształcenia, zawodu i planowaniu kariery zawodowej oraz udzielaniu informacji
    w tym zakresie,
  • Wspieraniu nauczycieli w organizowaniu wewnątrzszkolnego systemu doradztwa oraz zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu,
  • Wspieraniu nauczycieli i rodziców
    w działaniach wyrównujących szansę edukacyjne ucznia

 

 

EnglishGermanHungarianPolishPortugueseRussian
Laureat Godła
Partnerzy Szkoły